علم و تجربه

علم و تجربه

سلام...
به وبلاگ خودتون خوش اومدید!
امیدوارم از مطالبش لذت ببرین!!
ضمنا نظر هم فراموش نشه !!
ممنون. موفق باشید!

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
دو نفر می  خواهند یک  سیب را به طور عادلانه بین خودشان تقسیم کنند.نفر اول با چاقو سیب را میبرد و نفر دوم حق انتخواب دارد که کدام تکه را انتخواب کند.

 

الف)اگر سه نفر بخواهند یک سیب را به طور عادلانه بین خودشان تقسیم کنند راه حل چیست؟

 

ب)اگرnنفر بخواهند یک سیب را به طور عادلانه بین خودشان تقسیم کنند،راه حل چیست؟



ریاضی



  • پویا

نظرات (۱)

روش :

مرحله 1:

ابتدا با دو بار تا کردن دایره به دو نیم دایره مساوی, مرکز دایره بدست می اید(محل تقاقع دو پاره خط ) و در نتیجه شعاع دایره بدست می آید. و با تکیه نخ به طول شعاع, از هر جا روی دایره باز کرده و مشابه با شکل محل تقاطع با دایره در نقطع دوم و سوم نیز مشخص می شود. که با این روش مثلث متوازی الضلاع محاطی بر دایره ترسیم کرده ایم .

مرحله 2 :

میانه یکی از اضلاع مثل را ترسیم کرده و ادامه می دهیم و محل تقاطع میانه امتداد داده شده با دایره مرحله یک را تکرارمی کنیم. که شش ضلعی منتظم مطلوب بدست می اید. که شش قطاع مساوی از دایره را مشخص می کند.

و همین روش قابل تعمیم است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">